Projekty klasy 1b 2020/2021
26.04.2021 17:44Dzień bezpiecznego internetu został przeprowadzony w klasie 1b, poprzez wykorzystanie materiałów programu „Owce w sieci”. Głównym celem tego przedsięwzięcia jest edukacja dzieci w zakresie bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu i nowoczesnych technologii. Projekt zwraca również uwagę na tzw. netykietę, czyli zasady dobrego wychowania w wirtualnym świecie.
Projekty klasy 1a 2020/2021
26.04.2021 17:43Dodatkowo klasa 1a realizuje Codzienne czytanie na powitanie, podczas którego w przerwach śniadaniowych uczniowie zapoznają się z literaturą dziecięcą proponowaną przez wychowawczynię albo przez nich samych, a dzięki projektowi Mały odkrywca dzieci poprzez obserwacje przyrodnicze poszerzają wiedzę o otaczającym środowisku.
Klasa 1a zrealizowała również jeden z projektów Uniwersytetu Dzieci: Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje? Podczas tych zajęć uczniowie zespołowo poszukiwali kreatywnych rozwiązań, a także uczyli się jak rozpoznawać co czują inni. Dzięki nim mogli wzmocnić umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami, empatię oraz świadomość własnych emocji, a także spsoby radzenia sobie z nimi.
Międzynarodowy projekt emocja
26.04.2021 17:41Klasa 2b bierze udział w Międzynarodowym projekcie edukacyjnym Emocja (edycja 2020/2021) wspierającym rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. Projekt obejmuje pięć spotkań w ciągu roku szkolnego. Każde z nich jest poświęcone jednej wartości: KREATYWNOŚĆ, WYOBRAŹNIA, MOC SŁÓW, RÓWNOŚĆ, OSWAJANIE STRACHU. Każdy z modułów nauczyciel może ralizować poprzez wiele sposobów: czytanie bajek i opowiadań oraz omawianie z dziećmi konkretnych cech i zachowań, gry, odgrywanie scenek i ról, a także rozmowy. Dzięki doborowi odpowiednich metod pracy uczniowie są zachęceni do zdobywania wiedzy i umiejętności.
Projekty w ramach Uniwersytetu Dzieci
26.04.2021 17:40W projekcie zaproponowanym przez Uniwersytet Dzieci: Przedsiębiorczość. Jak realizować projekty? wzięła natomiast udział klasa 3b. Podczas tych zajęć uczniowie wspólnie zaprojektowali i zrealizowali wydarzenie projektowe. Poznali rózne aspekty i etapy procesu dążenia do celu. Mogli wzmocnić swoją kreatywność, ćwiczyć elastyczność, współpracę oraz empatię.